8 Eylül 2009 Salı

AKŞAM GÖLGE VE KIPIRTI

maça kızına karo papazından öykünmeler...
***********************************
1


kıpırdayan birşeyler var içimde ama kıpırtısız gölgelerde akşam oldu.

*****
2


ben büyük hayaller kurdum
ve kendi anlamımı onlarda buldum
bilemedim bir kendimde kendim için yaşamayı
öğrenemedim küçük mutlulukların da
en az büyük hayaller kadar doldurduğunu anlamsızlık çukurumuzu

ve bir yol ayrımındayım şimdi.
önümde uzak ve zahmetli yolculuklar ardında gizlenmiş umutlar
ardımda vazgeçemediğim
her an hatırımda
gölgelerle çoğalan
anılar...

******
3

mağarasında gizlenen bir ayının kış uykusundayım
yazlar baharlar geçti
günler geceler
yılların her birini dörtleyen mevsimler
ve kaç şubat vurdu kendini 29 a
ben halen
kendi mağarasında
akşamların soğuğunda uyuklayan ayının
düşlerini yaşamaktayım...

******
4


bilmezlikten yada korkudan değil duraksamalarım
çaresizlikten.
elden ne gelir karabasan gecelerden
ve kan ter içinde uyandığım siyahiliği
sevmeye başladığım zamanlardan sonra...

sevdiğim çaresizliklerden sıyrılıp
bilmediğim yollarda istemediğim anlamlar yaşamak da değil bendeki
bir çaresizliğin karanlığından çıkıp
başka başka çareleri
kendi çaresizliğimde karartma ihtimali...

ve yine kıpırdamakta yüreğimde allı yeşilli eflatuni çiçekli dallar
ama kıpırdayan dalların ardında içimde batan bir güneş var.

*******
5


bir aşkın kıyısındayım şimdi
rüzgarlarla dalgalar çarpışmakta karşımda
ve içimde sakin bir göl dinginliği.
derin dip akıntılarına teslim olmuşluğumdan haberim yok belki de
ve rüzgarların harladığı ateşten yükselen alevlerin kızıllığında
bir sevda yangınınım boyverdiğinden...

bir gün batışından arda kalan buruklukta
geriye döner bakar gözlerim
arar yeni ışıkları
yürümekte olduğum yollarda teker teker beliren
sokak lambalarında...

ve bir kıpırtısızlıkta bir akşam
ve bir gölgede bir meçhul cinayete kurban güneşin battığı denizde
bir garip yaşanmışlıktır
suyunda yüreği kaynayan...

*******
6


harfler örgütlenip garip kelimelerle bir birlik kurdular
ve birlikler gelip bir federasyon çatısı altında
isyanlara çağıran sloganlarla
tehlikeli bir örgüt oldular...

içinde
aşk
içinde
umut
içinde
kavga
içinde
sevda
içinde
özgürlük
içinde
adalet
içinde
eşitlik
içinde
kardeşlik
içinde
savaş
içinde
barış
içinde
gelecek
içinde
devrim
var...

içinde
sen
içinde
ben
içinde
biz

var.

susturmalı sloganları
ve bu örgüt
dağıtılmalı...


****
7

bir titrek alevde ışıldayan göz
bir ayrılığın rüzgarında savrulan söz
ve harladığı aşkın ateşinde parlayan köz...
bana hiçliğimi hatırlatır.

*****
8

şair yürektir
beceremeyen ise parmaklar yürektekini dökmeyi
dil de az acemi sayılır hani
karışır gider birbirine yüreğin
hüznü ile sevinci

*****
Oktay Çaparoğlu
Bornova - İZMİR
07.09.2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder